Мета: Допомогти усвідомити свої емоції, навчитися керувати ними та розуміти їхній вплив на власний внутрішній стан і взаємодію з навколишнім світом за допомогою метафори.
Опис вправи:Уяви, що дерево — це ти сам(а). Його стовбур — це твоя внутрішня сила та стійкість. Гілки символізують твої думки, життєві події та рішення, які формують тебе. Листя — це щоденні стани та почуття, які з’являються і змінюються з часом.
Птахи, що сидять на гілках чи відлітають від дерева, — це твої емоції. Вони можуть бути різними: радісними, тривожними, спокійними чи навіть буремними. Птахи прилітають і відлітають — так само, як змінюються твої емоції.
Твоє завдання:Подивися на зображення дерева та птахів.Уяви, що кожен птах символізує якусь твою емоцію.Птах, що спокійно сидить на гілці, — це почуття безпеки та гармонії.Птах, що злітає в небо, — це емоція, яку ти відпускаєш (наприклад, страх чи тривога).Якщо птахів багато й вони злітають хаотично — це може символізувати внутрішнє напруження чи тривожність.Визнач, які саме емоції відчуваєш зараз:Які птахи залишаються на твоєму дереві (які емоції ти тримаєш у собі)?Які птахи ти хотів(ла) би відпустити (які емоції заважають тобі)?Які можуть жити на твоєму дереві та сплести гніздечко? Догляд за деревом: Щоб дерево (тобто ти) залишалося міцним і здоровим, потрібно навчитися піклуватися про нього:Підживлювати коріння — тобто дбати про своє фізичне та емоційне здоров’я.Не допускати, щоб сильні вітри (негативні емоції) ламали гілки — навчитися приймати свої емоції та справлятися з ними.Відпускати птахів, які приносять тривогу чи страх — дозволити собі відчути емоцію, але не дозволяти їй захопити тебе повністю.Дозволити новим птахам прилітати — відкриватися для нових відчуттів та переживань.Рефлексія після вправи:Які емоції ти відчував(ла), виконуючи вправу?Чи важко було відпустити "птахів", що символізують тривожні чи негативні емоції?Що допомагає твоєму дереву (тобто тобі) залишатися міцним та здоровим?Як ти можеш зміцнити своє дерево у майбутньому?Малюємо бажане дерево емоцій @Вікторія Назаревич 2025




КАРТА МОГО ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ
МІФИ ПРО АТРТЕРАПІЮ
Техніка: «Моє різнокольорове щастя»
модифікація О.Іллічової
(З БЛОГУ Л.БАБИЧЕВА)
Мета: гармонізація внутрішнього стану та формування позитивної самооцінки.
Завдання:
- розвиток тактильно-кінестичної чутливості та концентрації, уваги;
- профілактика тривожності та агресивних проявів;
- розвиток здібностей до самовираження;
- зняття емоціональної напруги;
- розвиток творчої уяви та рефлексії;
- пошук ресурсів.
Інвентар: коло із картону, кольоровий пісок більше ніж 7 різних кольорів (мармурова крихта) або можно самостійно пофарбувати пісок, якщо немає піску, його можно замінити різнокольоровою манкою, клей ПВА або двохсторонній скотч, ножиці, вологі серветки.
Час роботи: 40 хв.
Вік: з 12 років і старше
Алгоритм роботи:
Вступ. Подумайте про те чи щаслива ти людина чи ні? Якщо так – то в чому твоє щастя?Якого воно кольору? Якщо ні – то, чого тобі не вистачає, щоб бути щасливим, яких кольорів?
Зараз я пропонує створити за допомогою піску своє щастя. У кожного воно різне, і тільки ти один знаєш, що тобі потрібно.
Основна частина. Роботу можно виконувати під легку релаксаційну музику.
1. Обрати коло певного діаметру і заклеїти повністю з однієї сторони двохстороннім скотчем, не знімаючи верхню частину.
2. Обрати пісок тих кольорів, які повинні бути присутні у вашій роботі.
3. Починаючи із середини кола, знімаючи потрохи верхню частину скотча, ділянки засипати різнокольоровим піском. Якщо працюємо с клеєм ПВА, то починаємо поступово наносити клей із середини кола,присипаючи ділянки з клеєм піском.
4. Дію виконуйте до повного заповнення кола.
Дайте відповіді на питання:
1. Які почуття та емоції ти відчував\ла під час створення роботи?
2. Чи подобається те, що ти створив\ла?
3. Чи має твоя робота назву?
4. Який настрій, почуття ти зараз відчуваєш?
5. Які кольори є в твоєму колі?
6. Що значать ці кольори для тебе?
7. Чи присутні ці кольори в твоєму житті зараз? Якщо ні – то чому?
8. Ти щаслива людина?
9. В чому твоє щастя? \Чого тобі не вистачає в твоєму житті для
щастя?
10. Що ти можеш зробити, щоб бути щасливим?
Висновок:
Малювання кольоровим піском – дає широкі можливості у роботі з дітьми та дорослими, допомагає розвивати уяву, художній смак та творчі навички, образне мислення, увагу, зорову-моторну координацію та пластику рук. Через розвиток дрібної моторики йде розвиток мовлення. А через колір відбувається сенсорний розвиток та вплив на емоційний стан людини. А дивлячись на зображення мандали, ми занурюємося у роздуми, відчуваємо почуття спокою та знаходимо для себе ресурси.
ТЕХНІКА "Я-КНИГА"(З БЛОГУ Л.БАБИЧЕВА)
Досить проста техніка, яка полягає в тому, що Вам потрібно розповісти про те, яка б з Вас вийшла книга.
Якщо Ви робите вправу вдома, то зробіть її зі своїми близькими чи запропонуйте зробити з друзями одночасно.
Ось перелік питань, які допомагають описати свою історію:
Уявіть, що ви книга - Яка назва охопила б все Ваше життя?- У якому стилі б була написана дана книга?- Які б глави в ній були? напишіть назву кожного розділу.- Як би виглядала обкладинка даної книги?- Коротко напишіть "вступ"- Цю книгу захотіли б прочитати люди?- Як би люди оцінили її?- Яка Глава найважче далася вам?- Що б подумали люди, прочитавши цю книгу?
Після написання книги, учасники яких обмінюються написаним, або розповідають усно.
Якщо Ви робили вправу вдома, то поділіться один з одним враженнями.Автор: Марія Ігорівна Суботіч
Якщо Ви робите вправу вдома, то зробіть її зі своїми близькими чи запропонуйте зробити з друзями одночасно.
Якщо Ви робили вправу вдома, то поділіться один з одним враженнями.
Немає коментарів:
Дописати коментар